www.fysioterapiajohanna.net

TURVEHOITO

Hoitoturve on puhdas suomalainen luonnontuote, johon ei ole lisätty mitään. Turpeen terapeuttinen vaikutus perustuu sen sen sisältämien biologisten aineiden aktivoivaan vaikutukseen sekä syvälämpö vaikutukseen. Tärkeimmät aineet ovat humus-ja fulvohapot sekä useat kivennäisaineet (rauta, kupari, magnesium, mangaani ja sinkki).

Näillä ainesosilla on monipuolisia hoitavia vaikutuksia. Ne rentouttavat lihaksia ja poistavat stressiä, aktivoivat kuona-aineiden poistumista kiihdyttämällä aineenvaihduntaa sekä  lievittävät tulehduksia kehossa. Nivelkipuihin ja verenkierto-ongelmiin on saatu suotuisia vaikutuksia.  Niillä on myös ihoa hoitava vaikutus ravitsemalla sekä siloittamalla ihoa.

Turvehoito toteutetaan siististi ja vaivattomasti hoitopöydällä. Turve voidaan annostella kehon eri osiin joko lämmitettynä 40 asteiseksi tai jääkaappi kylmänä. Valinta tehdään perustuen asiakkaan oirekuvaan. Hoitoalueena voi olla koko keho tai sen eri osat. Hoito voidaan tehdä myös asiakkaan kotona.

Hoidon jälkeen on hyvä välttää fyysistä rasitusta, ettei hoidon jälkivaikutus heikkene. Tärkeää on myös juoda runsaasti nestettä.

LUOMUSPA KUORINTA YRTTIKÄÄREIN. SAVIHOITO JA HIERONTA

Lämpimillä yrttikääreillä puhdistetaan iho vastaanottamaan hoitavia aineisosia. Kääreisiin on imeytetty eteerinen öljy.

Öljy valitaan asiakkaan tarpeiden ja toiveiden mukaan. Kriteereinä ovat rentoutuminen, kipujen lievitys, aineenvaihdunnan tehostuminen , virkistyminen tai kehon tasapainottuminen.

Kuorinnassa käytetään luomu raaka-aineita raakasokeria, luomuhunajaa tai luomukahvia.

Luonnon savi levitetään iholle maskiksi ja annetaan vaikuttaa keholla 10-15min. Lämpöpakkaus asetetaan hoitoalueelle tehostamaaan vaikutusta. Saven ainesosat vaikuttavat ihoa puhdistavasti ja silottavasti. Savessa olevat mineraalit hoitavat ja ravitsevat ihoa. Savi poistetaan puhtaasti ja siististi ilman suihkua. Lopuksi iho ravitaan luonnonmukaisella vartalovoilla hieroen. Savella voidaan hoitaa koko vartalo tai tehdä osahoitoja. Sopii sekä RASVOITTUVALLE että KUIVALLE iholle.