www.fysioterapiajohanna.net

TURVEHOITO

Hoitoturve on puhdas suomalainen luonnontuote, johon ei ole lisätty mitään. Turpeen terapeuttinen vaikutus perustuu sen sen sisältämien biologisten aineiden aktivoivaan vaikutukseen sekä syvälämpö vaikutukseen. Tärkeimmät aineet ovat humus-ja fulvohapot sekä useat kivennäisaineet (rauta, kupari, magnesium, mangaani ja sinkki).

Näillä ainesosilla on monipuolisia hoitavia vaikutuksia. Ne rentouttavat lihaksia ja poistavat stressiä, aktivoivat kuona-aineiden poistumista kiihdyttämällä aineenvaihduntaa sekä  lievittävät tulehduksia kehossa. Nivelkipuihin ja verenkierto-ongelmiin on saatu suotuisia vaikutuksia.  Niillä on myös ihoa hoitava vaikutus ravitsemalla sekä siloittamalla ihoa.

Turvehoito toteutetaan siististi ja vaivattomasti hoitopöydällä. Turve voidaan annostella kehon eri osiin joko lämmitettynä 40 asteiseksi tai jääkaappi kylmänä. Valinta tehdään perustuen asiakkaan oirekuvaan. Hoitoalueena voi olla koko keho tai sen eri osat. Hoito voidaan tehdä myös asiakkaan kotona.

Hoidon jälkeen on hyvä välttää fyysistä rasitusta, ettei hoidon jälkivaikutus heikkene. Tärkeää on myös juoda runsaasti nestettä.

INTIALAINEN PÄÄHIERONTA

Intialainen päähieronta on rentouttava ja miellyttävä hoitomuoto.

Hieronnan erikoistekniikon käsitellään niska, hartiat, olkavarret, pää, kasvot ja korvat.

Hoidon tavoitteena on kokonaisvaltainen rentoutuminen ja tasapaino. Päähieronta auttaa lihasjännitykseen, päänsärkyyn, silmien rasitukseen, uniongelmiin ja stressin hallintaan.

AROMAKYLPY ETEERISELLÄ ÖLJYLLÄ

Hoidossa jalat asetetaan lämpimään veteen, johon on lisätty 100% luonnon eteeristä öljyä. Öljy valitaan asiakkaan tarpeiden ja toiveiden mukaan. Haudekylvyn jälkeen jalat kuivataan ja hierotaan luomuvoiteella.

Hoidon kriteereinä ovat rentoutuminen, kipujen lievitys, aineenvaihdunnan tehostuminen , virkistyminen tai kehon tasapainottuminen.